Literatuur
Bodewes, A. & A. Kunst (2013). De Gezondheid van Molukkers in Nederland. Resultaten van het eerste landelijke onderzoek naar de gezondheid van Molukkers. Amsterdam: Academisch Medisch Centrum.
Gijsberts, M. & A. Merens (red) (2004). Emancipatie in estafette. De positie van vrouwen uit etnische minderheden. Den Haag: SCP / ISEO.
Huijnk, W., & I. Andriessen (2016). Integratie in zicht. De integratie van migranten in Nederland op acht terreinen nader bekeken. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
Jann, B. (2008). The Blinder-Oaxaca decomposition for linear regression models. The Stata Journal, 8(4), 453–479.
Martens, E. & J. Veenman (1993). De onderwijspositie en schoolloopbaan van Molukse jongeren. In: A. Boelens (Red.), De positie van Molukse leerlingen in basis- en voortgezet onderwijs. Een lustrum in onderzoeken. Utrecht: Landelijk Steunpunt Educatie Molukkers.
Mooij, M. de, D. Dieleman & S. de Regt (2020). Jaarrapport Integratie 2020. Den Haag/Heerlen/Bonaire: Centraal Bureau voor de Statistiek.
Schellingerhout, R. (2004). Gezondheid en welzijn van allochtone ouderen. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
Smeets, H. & F. Steijlen (2008) In Nederland gebleven. De geschiedenis van Molukkers 1951–2006. Amsterdam: Bakker.
Spijker, F. van, K. Van der Houwen & R. Van Gaalen (2017). Invloed ouderlijk opleidingsniveau reikt tot ver in het voortgezet onderwijs. Economische Statistische Berichten.
Steijlen, F. (2015). Molukkers in Nederland, een sociale geschiedenis van uitersten. Historisch Tijdschrift Groniek, nr. 208-9, 219–235.
Straver, H. (2005). Oog voor Molukse leerlingen. Pleidooi voor verbetering van de onderwijspositie van Molukkers. Utrecht: Landelijk Steunpunt Educatie Molukkers.
Tunjanan, T. & J. Veenman (2008). Molukse jongeren en Onderwijs – Quick Scan. Rotterdam: FORUM/Ger Guijs.
Veenman, J. (2001). Molukse jongeren in Nederland. Integratie met de rem erop. Assen: Van Gorcum.